Monday 8 May 2017

VITAMIN C SERIES (SERUM, MOISTURISING CREAM, GENTLE CLEANSER, NUTRIFORTE VITAMIN C TABLET, DERMAROLLER, SILICONE VIBRATION INSTRUMENT) BY ANNONA 100% ORIGINAL


Tahukah anda VITAMIN C mampu menghilangkan kedut di wajah, mengatasi jeragat dan membantu mencerahkan kulit?

WANITA DAN KECANTIKAN MEMANG TAK DAPAT DIPISAHKAN.

Walau bagaimanapun, kecantikan ini sering kali dicacatkan oleh masalah kulit yang tak pernah diundang. 

Antaranya:

KINI ANDA TIDAK PERLU RISAU LAGI...
YAKIN KULIT SIHAT CANTIK BERSERI DENGAN RANGKAIAN
 VITAMIN C SERIES BY ANNONA 

JOM BACA APA KATA MEDIA MENGENAI VCS SERIES ANNONA
LIPUTAN OLEH KOSMO 18 NOVEMBER 2017

MARI KITA LIHAT APA KELEBIHAN PRODUK KELUARAN ANNONA INI.
.
.
1. VITAMIN C SERUM (VCS)

VITAMIN C SERUM ANNONA MAMPU MENYELESAIKAN MASALAH KULIT ANDA. HANYA TITIS DAN SAPU PADA BAHAGIAN KULIT YANG BERMASALAH.

LULUS KKM NOT161004544K


KANDUNGAN UTAMA DI DALAM VITAMIN C SERUM DAN FUNGSINYA
Vitamin C, Glutathione, Asid Hyaluronik, Ekstrak daun Saxifraga, Ekstrak akar pokok Peony, Ekstrak akar pokok Peony, Ekstrak akar pokok Skullcap & Ekstrak buah Delima

Vitamin C 
✔ Mencegah dan memperbaiki sel kulit yang rosak akibat sinaran UV matahari, jerawat dan silap pakai kosmetik
✔ Meransang penghasilan kolagen secara semulajadi
✔ Mengurangkan tompok hitam pada kulit
✔ Meningkatkan keanjalan kulit 
✔ Memberikan kesan cerah sekata 

Glutathione
✔ Digelar 'Mother of Antioxidant' kerana kuasa antioksidannya yang sangat kuat dan mampu mencerahkan kulit yang kusam
✔ Menghaluskan dan mengecilkan liang pori
✔ Mengawal masalah kulit yang selalu naik jerawat
✔ Memudarkan parut. 

Asid Hyaluronik
✔ Memelihara kelembapan pada kulit
✔ Membuatkan kulit lebih licin, halus dan lebih anjal. 

Ekstrak daun Saxifraga
✔ Sebagai Antioksidan
✔ Mempunyai kesan pencerahan pada kulit. 
✔ Bersifat astringent , iaitu mengetatkan liang pori yang besar

Ekstrak akar pokok Peony
✔ Digunakan secara meluas dalam kosmetik di Jepun untuk kesan pencerahan kulit
✔ Bersifat anti radang, ia membantu mengurangkan sensitiviti pada kulit
✔ Melancarkan aliran darah di bawah kulit. 
✔ Memberikan kesan glowing dan menaikkan seri wajah

Ekstrak akar pokok Skullcap
✔ Kesan antioksidan yang tinggi
✔ Melembapkan kulit
✔ Melindungi kulit dari kerosakan akibat sinaran UV
✔ Membantu meredakan kulit yang sensitif 

Ekstrak buah Delima
✔ Melawan penuaan dan sebagai anti kedutan

PERSOALAN MENGENAI ANNONA VITAMIN C SERUM (VCS)

1. Adakah VCS bersifat melekit pada kulit?
VCS ialah ‘water based’ formula dan penggunaannya memberikan keselesaan kepada si pemakai. Ia cepat meresap ke dalam kulit dan tidak menyebabkan kesan lekitan kepada si pemakai. Ia dirumus dengan terperinci untuk memberikan keselesaan optimum kepada anda.

2. Adakah VCS boleh dibawa ke dalam solat?
Ya. VCS diformulasi daripada 100% bahan-bahan yang halal digunakan.Malahan kilang kami juga berstatus GMP (Good Manufacturing Practice) dan IMP (Islamic Manufacturing Practice).Tambahan lagi, VCS merupakan sejenis serum yang tidak berbau dan membuat anda selesa memakainya ketika solat tanpa apa-apa bauan.

3. Saya suka bermekap sebelum keluar rumah. Bilakah saya harus menggunakan VCS?
Sapukan VCS selepas anda menggunakan toner. Biarkan seketika untuk serum meresap masuk ke dalam kulit wajah, sapukan pelembap (jika anda menggunakannya) dan kemudian barulah menggayakan solekan anda.

4. Adakah VCS ialah serum organik?
Ya. VCS diformulasikan daripada bahan organik; beberapa ekstrak tumbuhan yang digunakan di dalam dunia kecantikan seperti daun saxifrage, akar pokok peony, akar pokok skullcap dan buah delima. Namun, kita tak boleh kata 100% organik kerana ada juga sedikit campuran dari bahan kimia contoh seperti pengawet dalam kepekatan yang rendah dan approved selamat. Kena ada pengawet sebab ia penting untuk jaga ketahanan produk, shelf life, elak tumbuhan bakteria/kulat pada produk dan sebagainya.
VCS dirumus khas bagi merawat kulit sensitive ataupun bermasalah.Oleh itu, ‘organic-type’ adalah pilihan terbaik untuk membantu anda.

5. Ibu mengandung boleh guna VCS?
Ya, boleh. 

6. Ada penggelupasan tak semasa menggunakan VCS & VCMC?
VCS ini menggalakkan pertumbuhan & pembentukan sel kulit baru. Maksudnya, sel kulit mati yang berkerak lama tu akan tertanggal lebih efektif dari biasa lalu mengeluarkan lapisan kulit baru yang lebih sihat dan cerah. Penggelupasan akan berlaku pada awal penggunaan dan ianya normal. Jangan risau, ini adalah sebahagian dari proses kitaran kulit kita. Dengan adanya VCMC kulit kita secara automatik akan medapat perlidungan ekstra. 

7. Kenapa VCS tidak boleh disapu di kawasan berjerawat? Bukankah Vitamin C bagus untuk kulit?
Ya betul, sememangnya serum vitamin c adalah salah satu regim kecantikan untuk kulit. Meskipun begitu, pemakaian sebarang serum ketika kulit berjerawat boleh menyebabkan jerawat menjadi semakin teruk.Untuk itu, kulit berjerawat harus diubati terlebih dahulu.Setelah jerawat beransur pulih dan kering, boleh digunakan VCS.

8. Adakah terdapat sebarang kesan sampingan seperti radang kulit apabila menggunakan VCS ?
Setakat sekarang, pihak kami masih belum menerima sebarang aduan mengenai kesan negatif kepada mereka. Testimoni yang diterima adalah positif dan sedikit sebanyak penggunaan VCS membantu meningkatkan keyakinan mereka.

Walaubagaimanapun, jika ianya terjadi kepada anda sebarang kemerahan kulit yang pedih dan mengelupas teruk, anda dinasihatkan untuk berhentimenggunakan VCS dan segera dapatkan nasihat pegawai perubatan.

9. Apakah yang akan berlaku jika saya berhenti menggunakan VCS?
Tidak ada jawapan yang tepat. Ia bergantung kepada keadaan kulit masing-masing. Tapi untuk permulaan, kesan seawal 3 hari dapat dikesan jika anda menggunakan VCS dengan aturan yang betul.

10. Bagaimanakah VCS bertindakbalas dengan kulit dan menjadikan kulit cantik? Adakah ianya satu keperluan untuk mengambil serum vitamin C?
Secara spesifiknya, vitamin C sangat membantu dalam proses penghasilan kolagen. Kolagen adalah terdiri daripada komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, iaitu 2 elemen penting untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Kesannya, ia menyebabkan kulit menjadi gebu dan mengurangkan tona gelap pada muka.

Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusam dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.Kandungan kolagen kita berkurangan seiring dengan pertambahan usia. Oleh yang demikian, sumber dari luar sangat diperlukan untuk menyeimbangkan kandungan kolagen di dalam badan bagi menghasilkan kulit yang awet muda.

POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)
WHATSAPP 016-6636428 UTK ORDER
 - - - - - - - - - - - - - - - - -  - - - - - - - - - - - - - - - - -

2. VITAMIN C MOISTURISING CREAM (VCMC)

Vitamin C Moisturising Cream (VCMC) formulasi terbaru adalah pelembap muka jenis 'water based', sangat ringan dan tinggi Vitamin C. Mempunyai SPF30 untuk melindungi kulit anda daripada bahaya sinaran UV matahari. 

KANDUNGAN BAHAN DI DALAM VITAMIN C MOISTURISING CREAM 

Dirumuskan dengan potensi tinggi glucosidase ascorbyl iaitu Vitamin C yang digabungkan Minyak Argan, ekstrak buah Delima, Niacinamide, Asid Hyaluronic dan beberapa derivatif botani semulajadi yang lain.

KELEBIHAN & FUNGSI VITAMIN C MOISTURISING CREAM
1. Pelembap jenis 'water based' yang mudah menyerap ke kulit.
2. Teksturnya ringan & tidak melekit.
3. Dengan SPF 30 untuk penjagaan ekstra kulit anda.
4. Menyekatakan tona kulit.
5. Menaikkan seri kulit.
6. Melembapkan dan menganjalkan kulit.
7. Membantu memudarkan parut jerawat dan jeragat

Sesuai digunakan oleh semua jenis kulit (normal, kering, kombinasi dan berminyak).



CADANGAN PENGGUNAAN:
Hanya perlu sapu sedikit sahaja pelembap selepas menyapu Serum. Dengan formulasi terbaru ini, VCMC boleh digunakan untuk siang dan juga malam.



Ianya tidak melekit dan cepat meresap selepas sedikit urutan wajah.



PERSOALAN MENGENAI ANNONA VITAMIN C MOISTURISING CREAM (VCMC)


1. Kulit saya jenis berminyak. Ok tak saya gunakan VCMC ini? Tak makin berminyak ke kalau pakai?
Ia adalah satu 'misconcept / salah faham' bahawa mereka yang mempunyai kulit berminyak harus elak pakai pelembap. Kulit berminyak sangat perlukan pelembap. Pelembap tambah AIR, bukan MINYAK. 

Sebenarnya apabila kulit tidak cukup air, kulit akan menimbal balas keadaan ini dengan mengeluarkan lebih banyak minyak, lalu kulit akan cenderung untuk keluarkan lebih banyak jerawat. Justeru, penggunaan pelembap sangat disarankan bagi mengelakkan masalah jerawat.

2. Saya pernah guna VCMC yang bekas 10g. Kulit jadi mudah berpeluh. Macam mana dengan yang formula terbaru ini? Saya ingin mencuba.
Keluaran pertama VCMC (10g) adalah jenis krim yang di olah untuk kulit normal dan kering. Tidak sesuai bagi yang berkulit kombinasi & berminyak. Namun, kita telah membuat penambahbaikan pada formulasi VCMC yang terbaru (bekas 15g) supaya dapat disesuaikan untuk semua jenis kulit. Krim jenis 'water based' dan senang diserap oleh kulit tanpa membuatkan kulit terasa melekit atau berminyak.

3. Bagaimana VCMC berfungsi?
Penggelupasan akan berlaku pada awal penggunaan VCS dan ianya normal kerana adalah sebahagian dari proses kitaran kulit kita. 
Disini VCMC memainkan peranan utama sebagai pelindung kepada sel kulit kita. VCMC mempunyai Spf30 melindungi kulit dari Sinaran UV yang akan menyebabkan masalah pigmentasi/ Jeragat. Selain melembapkan kulit, VCMC juga memastikan kulit kita sentiasa mendapat perlindungan ekstra dari bahaya sinaran UV matahari.

POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)
WHATSAPP 016-6636428 UTK ORDER
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

3. VITAMIN C GENTLE CLEANSER (VCGC)

Vitamin C Gentle Cleanser (VCGC) adalah pencuci muka dengan pH 5.5 yang sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif. Diformulasikan khas dari ekstrak bunga Evening Primrose Oil, Bunga Sakura, Peach, Tangerine dan Aloe Vera untuk memberikan kebersihan & perlindungan kulit wajah.

Bau semulajadi buah oren tangerine di dalam VCGC dapat membantu melegakan stress anda. Setiap kali anda membersihkan wajah dengan VCGC, anda akan merasa tenang sahaja, terbuai-buai dengan aroma bau baby, aman & tenang.

X SLS / S
X ALKOHOL
X PARABEN
X PEWARNA TIRUAN
PEWANGI 

Pastinya LULUS KKM (NOT170900842K)
HALAL
SELAMAT


MANFAAT VITAMIN C GENTLE CLEANSER
1. Menjadikan kulit yang lebih lembut dan sihat. 

2. Membersihkan kulit dari kotoran, kesan mekap dan minyak muka jauh ke dalam liang pori tanpa mengeringkan kulit. 
3. Memelihara kulit wajah dari pencemaran luar.
4. Mengekalkan kelembapan kulit.
5. Mengurangkan garisan halus & kedutan pada wajah
6. Mencerahkan kulit.
7. Mengurangkan kesan kemerahan pada wajah
8. Mengekalkan minyak-air kulit.
9. Mengurangkan tahap sensitiviti kulit pada alergen (bahan yang menyebabkan kulit sensistif)
10. Membantu mencegah kedut & penuaan pra-matang.

CADANGAN PENGGUNAAN
Gunakan VCGC 1-2 kali sehari (siang & malam). 
2-3 titik sudah memadai untuk setiap kali penggunaan.

*1 botol 60ml mampu bertahan untuk 1-2 bulan bergantung pada kekerapan penggunaan anda.

PERSOALAN MENGENAI ANNONA VITAMIN C GENTLE CLEANSER (VCGC)

1. Kulit saya jenis berminyak. Boleh tak saya kerap cuci muka dengan VCGC ni? Atau ada kesan mengeringkan kulit tak jika kerap cuci muka?
Boleh, anda boleh mencuci muka dengan menggunakan VCGC ni 2-4 kali sehari. Untuk pengetahuan anda, lapisan perlindungan iaitu asid mantel pada permukaan kulit kita ni kuat dan tak akan mudah rosak begitu sahaja apabila terkena pencuci muka KECUALI jika anda menggunakan produk penjagaan kulit yang mengandungi bahan kimia berbahaya seperti 'merkuri & hidrokuinon'. Bahan itu akan menghakis kulit sampai nipis. 



Jangan risau, VCGC diformulasi khusus dengan pH 5.5 supaya dapat membantu mengekalkan pH kulit sihat kita.


2. Saya rasa tak selesa membersihkan muka dengan VCGC ni. Kurang buih, rasa muka macam tak bersih.
VCGC menggunakan Formula Skin Baby tanpa SLS/SLES digabungkan dengan Vitamin C dan bunga terpilih umpama recaj aura dari seri bunga. Jika tiada SLS/SLES, pencuci muka akan jadi kurang berbuih. Namun demikian, VCGC ni sangat berkesan membersihkan wajah kerana ianya mencuci wajah sehingga ke liang pori.


Ramai suka guna pencuci muka yang ada banyak buihkan dan yakin cucian lebih bersih? Tahu tak anda? Bahan SLS / SLES yang ada dalam pencuci merupakan agen pembuih yang bahaya kepada kulit. Ia akan menyebabkan kulit menjadi iritasi/kerengsaan. SLS / SLES bertindak dengan cara mengikis lapisan minyak semulajadi dari kulit dan menjadikan kulit rasa kering dan tegang. Nak kulit sihat elok, lepas ni pastikan guna pencuci muka yang tiada SLS/SLES.


Info: 
Mengikut kajian, bakteria yang menyebabkan jerawat (P. Acnes) membiak dengan lebih cepat pada wajah apabila kulit di antara pH 6 - pH 6.5. Oleh itu pilihlah pencuci muka yang sedikit berasid iaitu di bawah pH 6.


VCGC dapat mengekalkan pH kulit muka 5.5. Amalkan setiap hari untuk pembersihan muka secara lembut dan selamat.

POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)
WHATSAPP 016-6636428 UTK ORDER
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



 KEISTIMEWAAN VITAMIN C SERIES BY ANNONA 

 TIADA SLS / SLES 
 TIADA Parabens
 TIADA Alkohol
 TIADA Pewangi Tiruan
TIADA Pewarna Tiruan
MESRA WUDUK Boleh dibawa solat

SEMUA VCS ADA KELULUSAN KKM
PRODUK DIIKTIRAF!!

 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Annona juga memperkenalkan penggunaan 'Beauty Tools' bersama-sama VCS Series... untuk kesan terbaik.

BEAUTY TOOLS BY ANNONA

1. DERMAROLLER (DR)



Dermaroller adalah sejenis alat kecantikan beroda yang dipenuhi beratus jarum halus (Micro Needle). Digunakan dengan cara menggolek alat tersebut pada permukaan kulit agar lubang-lubang halus terbentuk untuk memudahkan proses penyerapan produk seperti SERUM (untuk merawat kulit).


Jarum halus pada Dermaroller digunakan untuk merangsang sel kulit dari dalam permukaan epidermis untuk menghasilkan kolagen serta baik pulih tekstur kulit yang rosak dan terjejas.


Annona memilih Dermaroller dengan 540 jarum halus yang bersaiz 0.50mm, iaitu saiz yang disyorkan bagi kegunaan sendiri (di rumah) kerana tidak akan menyebabkan pendarahan dan bantuan professional.
SPESIFIKASI DERMAROLLER ANNONA:
540 Jarum Halus Titanium (tahan karat)
Pemegang & Roda diperbuat dari PC + ABS
Panjang 13.5 cm
Lebar Roda 2.4cm
Warna Emas


FUNGSI DERMAROLLER 
Memudarkan parut lebih cepat
✔ Memperbaiki tekstur kulit yang berlekuk akibat jerawat (concave-convex hole) 
✔ Nutrisi input serum lebih ke dalam dan memberikan kesan lebih ketara
Mengecilkan liang pori cepat dan lebih halus. 
✔ Mengurangkan kedutan pada kulit
Membuatkan kulit menjadi lebih tegang dan anjal 

 Mengurangkan masalah hiperpigmentasi (jeragat) 

Mengelakkan kulit kusam dan membuatkan kulit semakin berseri

Sesuai untuk bekas parut jerawat, parut chicken pox, parut eksiden dan stretch marks

Selepas 2-3 bulan penggunaan, anda akan mendapati kulit anda akan lebih cantik & anjal. 

Amaran : 
Tidak sesuai digunakan ke atas jerawat. pastikan jerawat dah sembuh baru gunakan


CARA PENGGUNAAN
1. Bersihkan wajah terlebih dahulu.
2. Keringkan wajah & sapu 1-2 titis serum.
3. Golekkan dermaroller pada wajah dari pelbagai arah (dari atas, bawah, kiri & kanan). Jangan tekan. Golek biasa-biasa sahaja pada wajah.
4. Elakkan golek di bahagian jerawat yang masih baru
5. Fokus di kawasan yang bermasalah spt jeragat, parut & pori terbuka.
6. Ulang proses untuk 5-10 minit. Rehatkan wajah seketika.
7. Untuk kesan yang lebih baik, sapu serum sekali lagi.

Tak perlu basuh muka selepas pakai serum.

Saranan penggunaan
Setiap hari @ 2-3 kali seminggu, sebelum tidur.


Perhatian: 
*Kulit wajah akan menjadi kemerahan untuk 30-60 minit selepas proses menggolek.
** Jangan guna Dermaroller sekiranya jarum telah tumpul.
*** Dermaroller untuk kegunaan persendirian, jangan kongsi dengan orang lain.

CARA MEMBERSIHKAN DERMAROLLER 
1. Bersihkan dengan antiseptik cair @ rendam seketika di dalam air suam selama 5 minit.
2. Bilas dan biarkan kering.
3. Simpan di  dalam bekas Dermaroller yang bersih




PERSOALAN MENGENAI DERMAROLLER

1. Kalau Muka Berjerawat boleh guna Derma Roller tak?
Dermaroller tidak boleh golek atas jerawat yang masih aktif. Tunggu jerawat sembuh dulu. Tinggal parut baru boleh menggolek ya.

2Tak bahaya ke Dermaroller ni. Ada kawan saya guna sampai berdarah kulit?
Dermaroller ada banyak saiz. Yang boleh sampai berdarah tu apabila guna size 1.00 mm, 1.50 mm atau ke atas. Yang itu lebih panjang dan tajam jarumnya. Saiz dinasihatkan dilakukan oleh doktor kulit dan doktor akan sapukan krim kebas terlebih dahulu sebelum proses rolling. Saiz ini tak digalakkan buat sendiri kerana seeloknya dilakukan di bawah pemantauan doktor.
Dermaroller Annona adalah bersaiz 0.50 mm sesuai untuk kegunaan di rumah. InsyaAllah setakat ini tidak ada yang berdarah lagi.
POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)
WHATSAPP 016-6636428 UTK ORDER
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

2. SILICONE VIBRATION CLEANSING INSTRUMENT (SVCI)

Silicone Vibration Cleansing Instrument ini adalah satu alat kecantikan; kaedah terbaru mencuci wajah dengan menggunakan 'Teknologi Kuasa Pembersihan Sonik'.

KEISTIMEWAAN SILICONE VIBRATION CLEANSING INSTRUMENT
 ~ Menggunakan Teknik Denyutan Berganda iaitu 8000 denyutan setiap 1 minit.
Disalurkan melalui titik sentuhan silikon lembut untuk menanggalkan sel-sel kulit mati secara halus dan menyeluruh. Semasa mencuci muka, anda akan merasakan seperti ia sedang bergetar di atas kulit anda dengan aktifnya. 


 ~ Membantu cucian wajah lebih sempurna
Semasa mencuci muka, ia membantu membuka liang pori dan membersihkan 99.5% kotoran yang berasal daripada minyak, sisa mekapdan habuk dari persekitaran. Maka, menjadikan cucian lebih bersih dan lebih puas hati. 


 ~ Mengurut dan menghilangkan kelesuan kulit wajah
SVCI ini adalah sejenis mesin mengurut!!! 'Mesin Pengurut Wajah'. Ia memberi kesan urutan yang lembut pada kulit wajah serta meningkatkan keanjalan pada kulit. Tahap getaran boleh dipilih mengikut kehendak anda. Urutan yang terhasil akan membuatkan aliran darah bawah kulit wajah menjadi lebih lancar. Kulit akan terasa lebih tegang & segar selepas menggunakan SVCI.

 ~ Boleh digunakan setiap hari. 
SVCI ini boleh digunakan untuk mencuci wajah 2 kali sehari. Setiap kali penggunaan selama 3 minit sahaja. Anda boleh menggunakan SVCI untuk sesi urutan wajah tidak kira siang atau malam. SVCI hanya perlu di cuci dengan air suam sahaja.


 ~ Senang di bawa & Mudah digunakan 

Saiz SVCI yang comel & ringan ini membolehkan anda membawanya ke mana sahaja. Boleh masuk ke dalam beg tangan juga. Dengan butang laras, anda boleh mengawal tahap getaran mengikut kehendak anda.

KANDUNGAN DI DALAM KOTAK SVCI
1 buah mesin SVCI
1 NOTA PANDUAN (Cara panduan penggunaan)
1 PENGECAJ (Magnetic Charger)
1 KABEL DATA (Boleh di sambung pada pengecaj telefon)

CARA MENGGUNAKAN SVCI
1. Tekan butang ‘START’ pada SVCI dan pilih kelajuan getaran (vibration) yang diinginkan.
2. Titiskan VCGC ke tapak tangan. Sapu lembut pada kulit wajah.
3. Letakkan dan urut SVCI pada kulit wajah secara sekata. Gerakkan di pipi, dagu, hidung, dahi dan mata.
4. Bilas seperti biasa.

Gunakan bahagian ‘kepala’ (atas) SVCI untuk cleansing mode.
Bahagian ‘ekor’ (bawah) SVCI  untuk soothing and massage mode.

Jika kulit anda jenis sensitif dan sedang ada jerawat, disarankan guna bahagian ekor sahaja kerana getarannya lebih lembut and menenangkan.


CARA MEMBERSIHKAN SVCI
1. Pastikan tekan butang ‘OFF’ pada SVCI.
2. Basuh SVCI dengan air suam sahaja tanpa menggunakan seberang bahan cucian lain termasuk alkohol.
3. Lapkan SVCI dengan tuala kering yang bersih.
4. Simpan SVCI di dalam kotak kemasan (di dalam bekas yang bersih).
* Jangan sesekali mencuci SVCI dengan air panas dan alkohol kerana ianya akan merosakkan ketahanan & kondisi silikon pada SVCI. 

CARA MENGECAJ SVCI

1. Pastikan tekan butang ‘OFF’ pada SVCI.
2. Sambungkan kabel data pada pengecaj telefon dan pengecaj SVCI.
3. Letakkan SVCI pada badan pengecaj.
4. Lampu LED akan berkelip menandakan bateri SVCI sedang dicaj.
5. Lampu LED menyala tanpa berkelip menandakan bateri SVCI sudah dicaj penuh.
6. Simpan SVCI ke dalam kotak kemasan.

* Masa maksimum untuk mengecaj SVCI adalah 3 jam sahaja. Jangan melebihi 3 jam kerana dikhuatiri akan mengganggu jangka hayat bateri SVCI.

POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)
WHATSAPP 016-6636428 UTK ORDER
 - - - - - - - - - - - - - - - - -  - - - - - - - - - - - - - - - - -

Masih tercari-cari supplement terbaik untuk kecantikan kulit anda?
Annona ada cadangan terbaik.

SUPPLEMENT DARIPADA NUTRIFORTE

1. NON ACIDIC VITAMIN C 1000MG TABLET

Nutriforte merupakan pembekal supplimen untuk kecantikan & kesihatan dari dalam & juga luaran. Annona memilih Non Acidic Vitamin C 1000g yang mempunyai Bioflavonoid dimana ia dapat memastikan penyerapan Vitamin C yang lebih optimum ke dalam badan berbanding formulasi tanpa Bioflavonoid.
Badan kita tidak boleh menerima banyak vitamin C pada satu-satu masa dan akan mengumuh keluar apa yang tidak digunakan. Dos yang disarankan untuk orang dewasa adalah antara 500mg-1000mg. Namun, jika lebih daripada 2000 miligram sehari untuk orang dewasa boleh menyebabkan masalah perut, kejang perut dan cirit birit. 

Vitamin jenis Bioflavonoid boleh di ambil secara harian oleh semua orang termasuk pesakit gastrik serius kerana tidak mempunyai asid.

KELEBIHAN NUTRIFORTE NON-ACIDIC VITAMIN C 1000MG
- Menghilangkan parut jerawat
- Meningkatkan tahap imunisasi badan
- Melicinkan & mencerahkan kulit
- Mengecutkan jerawat
- Mengatasi pelbagai masalah kulit; sensitif, kering, kusam & ruam.
- Mengatasi masalah bibir merekah
- Melembabkan & menegangkan kulit
- Membantu pembentukan kolagen dalam badan untuk kulit lebih sihat & awet muda
- Meningkat sistem imunisasi badan
- Menghilangkan demam selsema
- Mengatasi masalah resdung
- Mempercepatkan penyembuhan luka.
- Menyihatkan gusi.
- Menjaga kesihatan mata & mengelakkan katarak
- Mengurangkan risiko sakit jantung dan kanser

Sesuai untuk lelaki dan wanita (termasuk wanita yang sedang hamil)


CADANGAN PENGAMBILAN
Hanya ambil 1 biji sahaja sehari. 
Jangan lupa minum banyak air kosong (1-3 liter sehari) untuk membantu mendapatkan kesan optimum produk.
POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)
WHATSAPP 016-6636428 UTK ORDER
 - - - - - - - - - - - - - - - - -  - - - - - - - - - - - - - - - - -

CARA PENGGUNAAN PRODUK SECARA MENYELURUH 


1. Bersihkan wajah terlebih dahulu dengan Vitamin C Gentle Cleanser (VCGC). Gunakan bersama Silicone Vibration Cleansing Instrument (SVCI) untuk kesan yang lebih efektif.
2. Titis 1-2 titis Vitamin C Serum (VCS) ke jari yang bersih 
3. Sapu pada bahagian muka atau mana-mana bahagian badan yang bermasalah
4. Boleh juga sapu ke seluruh wajah untuk dapatkan kesan cerah dan seri yang sekata 
5. Golek Dermaroller di wajah setiap kali selepas meratakan serum di wajah.
     *Dilarang golek pada jerawat yang belum kecut.
6. Kemudian sapu Vitamin C Moisturising Cream (VCMC)
     * Boleh pakai foundation atau mekap seperti biasa.

Nota:
SVCI - Boleh digunakan semasa mencuci wajah 2 kali sehari. Untuk mengurut wajah, di sarankan 1-2 secara rutin setiap hari.
Dermaroller - Boleh digunakan 2-3 kali dalam seminggu

 - - - - - - - - - - - - - - - - -  - - - - - - - - - - - - - - - - -

 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

SENARAI HARGA VCS SERIES ANNONA

 POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)

 POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)
.
.
ADA PAKEJ MENARIK!!!

HARGA MAMPU MILIK DAN BERBALOI-BALOI.
Lebih jimat jika anda membeli secara pakej.
(Sila rujuk Gambar)
(HARGA ASAL RM117 - JIMAT RM17!!)
 POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)

(HARGA ASAL RM117 - JIMAT RM17!!)
 POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)

(HARGA ASAL RM117 - JIMAT RM17!!)
 POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)


(HARGA ASAL RM117 - JIMAT RM18!!)
* Dapat Free Exclusive Gift Box (selagi stok masih ada)
 POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)

(HARGA ASAL RM219 - JIMAT RM59!!)
 POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)

(HARGA ASAL RM235 - JIMAT RM65!!)
 POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)

(HARGA ASAL RM255 - JIMAT RM60!!)
 POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
TESTIMONI PENGGUNA
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

 



 

NAK LAGI TESTIMONI?? JOIN TELEGRAM CHANNEL KAMI DI
t.me/TestimoniVCSbyAnnona

BERMINAT UNTUK DAPATKAN PRODUK ANNONA VITAMIN C SERIES NI?
+ POSLAJU RM8 (SM) / RM12 (SS) (BERGANTUNG PADA BERAT BARANG YE)
UNTUK PERTANYAAN DAN PEMBELIAN SILA HUBUNGI 016-6636428 / 019-9714628.


Created: 08/05/2017
1st Updated: 21/09/2017
2nd Updated: 06/12/2017

2 comments:

  1. DAPATKAN VITAMIN C SERIES BY ANNONA DI SINI.

    🍋 SERUM MINI (VCS) 5ML RM39
    🍋 SERUM (VCS) 15ML RM90
    🍋 MOISTURISING CREAM (VCMC) 15G RM39
    🍋 GENTLE CLEANSER (VCGC) 60ML RM39
    🍋 NUTRIFORTE VITAMIN C TABLET (VCT) 60 BIJI RM75
    🍋 DERMAROLLER (DR) RM55
    🍋 SILICONE VIBRATION CLEANSING INSTRUMENT (SVCI) RM129

    🍊 COMBO VCS MINI 5ML X 3 BTL RM100
    🍊 COMBO VCMC 15G X 3 PCS RM100
    🍊 COMBO VCGC 60ML X 3 BTL RM100
    🌸 BASIC BEAUTY COMBO (1 VCS 5ML + 1 VCMC 15G + 1 VCGC 60ML) RM99
    🌸 SUPER SAVER COMBO (2 VCS 15ML + FREE 1 VCMC 15G) RM160
    🌸 BEAUTY HERO COMBO (2 VCS 15ML + FREE 1 DR) RM170
    🌸 INNERSHINE COMBO (2 VCS 15ML + 1 VCT) RM195

    🔛 POSLAJU TAMBAH RM8 SM / RM12 SS
    🔛 SELF COLLECT @ SEKSYEN 19, SHAH ALAM.

    RUJUKAN TESTIMONI PENGGUNA VCS; klik sini
    t.me/TestimoniVCSbyAnnona

    WHATSAPP 016-6636428 UNTUK TEMPAHAN

    * - * - * - * - * - * - * - *

    #Annona #VitaminCSerum #NonAcidVitaminC #AnnonaVitaminCSerum #Dermaroller #PelembapVitaminC #MoisturisingCream #KrimVitaminC #AnnonaSerumVitaminC #VitCSerum #2bcantikshop #beautybuzz2u #VCS #SerumVitCAnnona #VCMC #VCGC #GentleCleanser #VitaminCGentleCleanser #SiliconeVibrationCleansingInstrument #VCS_SueAzmar #VCSAnnonaShahAlam

    ReplyDelete
  2. Great post, and great website. Thanks for the information! Pijat panggilan semarang

    ReplyDelete